Warunki handlowe

spółka handlowa GoodGlass s.r.o

Numer identyfikacyjny: 06517331

Siedziba: Anenská 58/26, Brno, kod pocztowy 602 00

W celu sprzedaży towarów za pośrednictwem sklepu internetowego umieszczonego pod adresem www.mygoodways.com

1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE

Niniejsze warunki handlowe (zwane dalej „warunkami handlowymi”) spółki handlowej GoodGlass s.r.o., z siedzibą Anenská 58/26, Brno, kod pocztowy 602 00, numer identyfikacyjny: 06517331, wpisanej do rejestru handlowego prowadzonego przez Sąd Krajowy w Brnie, dział C, wpis 102544. (zwane dalej „sprzedawcą”) regulują zgodnie z postanowieniem § 1751 ust. 1 ustawy nr. 89/2012 Dz.U., kodeks cywilny (zwany dalej „kodeksem cywilnym”) wzajemne prawa i obowiązki stron umowy powstałe w związku lub na podstawie umowy sprzedaży (zwanej dalej „umową sprzedaży”) zawieranej między sprzedawcą a inną osobą fizyczną (zwaną dalej „kupującym”) za pośrednictwem sklepu internetowego sprzedawcy. Sklep internetowy jest prowadzony przez sprzedawcę na stronie internetowej umieszczonej pod adresem www.mygoodways.com (zwany dalej „stroną internetową”), za pośrednictwem interfejsu strony internetowej (zwany dalej „interfejsem sklepu”).

1.2. Warunki handlowe nie mają zastosowania w przypadkach, gdy osoba, która zamierza zakupić towary od sprzedawcy, jest osobą prawną lub osobą, która dokonuje zamówienia towarów w ramach swojej działalności gospodarczej lub w ramach wykonywania swojego zawodu.

1.3 Postanowienia odbiegające od warunków handlowych mogą być ustalane w umowie sprzedaży. Odbiegające ustalenia w umowie sprzedaży mają pierwszeństwo przed postanowieniami warunków handlowych.

1.4 Postanowienia warunków handlowych są integralną częścią umowy sprzedaży. Umowa sprzedaży i warunki handlowe są sporządzane w języku czeskim. Umowę sprzedaży można zawrzeć w języku czeskim.

1.5 Treść warunków handlowych może być zmieniana lub uzupełniana przez sprzedawcę. Niniejsze postanowienie nie narusza praw i obowiązków powstałych w czasie obowiązywania poprzedniej wersji warunków handlowych.

2. ZAWARCIE UMOWY SPRZEDAŻY

2.1. Wszystkie prezentacje towarów umieszczone w interfejsie sklepu mają charakter informacyjny, a sprzedawca nie jest zobowiązany do zawarcia umowy sprzedaży dotyczącej tych towarów. Postanowienie § 1732 ust. 2 kodeksu cywilnego nie ma zastosowania.

2.2 Interfejs sklepu zawiera informacje o towarach, w tym ceny poszczególnych towarów. Ceny towarów są podane z uwzględnieniem podatku od towarów i usług oraz wszystkich związanych opłat. Ceny towarów pozostają w mocy przez czas, gdy są wyświetlane w interfejsie sklepu. Niniejsze postanowienie nie ogranicza możliwości sprzedawcy do zawarcia umowy sprzedaży na indywidualnie ustalonych warunkach.

2.3 Interfejs sklepu zawiera również informacje o kosztach związanych z pakowaniem i dostawą towarów.

2.4 Aby zamówić towar, kupujący wypełnia formularz zamówienia w interfejsie sklepu. Formularz zamówienia zawiera w szczególności informacje o:

  • 2.4.1 zamawianym towarze (kupujący „wkłada” zamawiany towar do elektronicznego koszyka zakupowego interfejsu sklepu),
  • 2.4.2 sposób płatności za cenę zakupu towaru, dane dotyczące żądanego sposobu dostawy zamawianego towaru oraz
  • 2.4.3 informacje o kosztach związanych z dostawą towaru (zwane dalej łącznie „zamówieniem”).

2.5 Przed wysłaniem zamówienia do sprzedawcy kupujący ma możliwość sprawdzenia i zmiany danych, które wprowadził do zamówienia, w tym możliwość wykrywania i poprawiania błędów powstałych podczas wprowadzania danych do zamówienia. Kupujący wysyła zamówienie do sprzedawcy klikając przycisk „KUP, PRZEDZAMÓWIENIE/BUY/PREORDER”. Dane podane w zamówieniu są przez sprzedawcę uważane za poprawne. Sprzedawca niezwłocznie po otrzymaniu zamówienia potwierdza jego otrzymanie kupującemu drogą elektroniczną, na adres e-mail kupującego podany w zamówieniu (zwany dalej „adres e-mail kupującego”).

2.6 Sprzedawca ma zawsze prawo, w zależności od charakteru zamówienia (ilość towaru, wysokość ceny zakupu, przewidywane koszty dostawy), poprosić kupującego o dodatkowe potwierdzenie zamówienia (na przykład na piśmie lub telefonicznie).

2.7 Stosunek umowny między sprzedawcą a kupującym powstaje z chwilą doręczenia przyjęcia zamówienia (akceptacji), które jest wysyłane przez sprzedawcę do kupującego drogą elektroniczną, na adres e-mail kupującego.

2.8 Kupujący wyraża zgodę na korzystanie z środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży. Koszty poniesione przez kupującego w związku z korzystaniem z środków komunikacji na odległość przy zawieraniu umowy sprzedaży (koszty połączenia internetowego, koszty rozmów telefonicznych) ponosi kupujący samodzielnie, przy czym koszty te nie różnią się od podstawowej stawki.

3. Cena towaru i warunki płatności

3.1 Cenę towaru oraz ewentualne koszty związane z dostawą towaru zgodnie z umową sprzedaży kupujący może uiścić sprzedawcy za pomocą bezgotówkowych metod płatności sklepu internetowego (konto sprzedawcy to 2801327950 / 2010 CZK: 2801327950 / 2010 (IBAN:CZ8820100000002801327950 BIC/SWIFT: FIOBCZPPXXX) prowadzone u firmy Fio a.s. (zwane dalej „kontem sprzedawcy”).

3.2 Wraz z ceną zakupu kupujący jest zobowiązany zapłacić sprzedawcy również koszty związane z pakowaniem i dostawą towaru w ustalonej wysokości. O ile nie podano wyraźnie inaczej, przez cenę zakupu rozumie się również koszty związane z dostawą towaru.

3.3 Sprzedawca nie wymaga od kupującego zaliczki ani innej podobnej płatności. Niniejsze nie narusza postanowienia art. 3.6 warunków handlowych dotyczącego obowiązku uiszczenia ceny zakupu towaru z góry.

3.4 W przypadku płatności bezgotówkowej cena zakupu jest płatna w ciągu trzech dni od zawarcia umowy sprzedaży.

3.5 W przypadku płatności bezgotówkowej zobowiązanie kupującego do uiszczenia ceny zakupu jest spełnione w momencie zaksięgowania odpowiedniej kwoty na koncie sprzedawcy.

3.6 Ewentualne rabaty na cenę towaru udzielone przez sprzedawcę kupującemu nie mogą być łączone.

3.7 Jeżeli jest to powszechnie przyjęte w obrocie handlowym lub jest tak określone w powszechnie obowiązujących przepisach prawnych, sprzedawca wystawi kupującemu dowód podatkowy – fakturę w związku z płatnościami dokonywanymi na podstawie umowy sprzedaży. Sprzedawca jest płatnikiem podatku od towarów i usług.

3.8 Zgodnie z ustawą o ewidencji przychodów sprzedawca jest zobowiązany wystawić kupującemu paragon. Jednocześnie jest zobowiązany do zarejestrowania przyjętego przychodu u właściwego organu podatkowego online; w przypadku awarii technicznej najpóźniej w ciągu 48 godzin.

4 ODSTĄPIENIE OD UMOWY SPRZEDAŻY

4.1 Kupujący przyjmuje do wiadomości, że zgodnie z postanowieniem § 1837 kodeksu cywilnego, nie można m.in. odstąpić od umowy sprzedaży dotyczącej dostawy towaru, który został dostosowany do życzenia kupującego lub dla jego osoby, od umowy sprzedaży dotyczącej dostawy towaru w zamkniętym opakowaniu, które konsument wyjął z opakowania i z powodów higienicznych nie można go zwrócić.

4.2 Jeżeli nie dotyczy to przypadku wymienionego w art. 4.1 warunków handlowych lub innego przypadku, w którym nie można odstąpić od umowy sprzedaży, kupujący ma prawo, zgodnie z postanowieniem § 1829 ust. 1 kodeksu cywilnego, odstąpić od umowy sprzedaży w ciągu czternastu (14) dni od odbioru towaru, przy czym w przypadku, gdy przedmiotem umowy sprzedaży jest kilka rodzajów towarów lub dostawa kilku części, termin ten biegnie od dnia odbioru ostatniej dostawy towaru. Odstąpienie od umowy sprzedaży musi być wysłane do sprzedawcy w terminie określonym w poprzednim zdaniu. Odstąpienie od umowy sprzedaży kupujący może wysyłać m.in. na adres siedziby sprzedawcy lub na adres e-mail sprzedawcy info@goodglass.cz.

4.3 W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży zgodnie z art. 4.2 warunków handlowych umowa sprzedaży jest unieważniana od początku. Towar musi być zwrócony sprzedawcy w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy. Jeśli kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, ponosi koszty związane ze zwrotem towaru sprzedawcy, nawet w przypadku, gdy towar nie może być zwrócony w zwykły sposób pocztowy ze względu na swoją naturę.

4.4 W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z art. 4.2 warunków handlowych sprzedawca zwróci środki pieniężne otrzymane od kupującego w ciągu czternastu (14) dni od odstąpienia od umowy sprzedaży kupującemu, w taki sam sposób, w jaki sprzedawca je otrzymał od kupującego. Sprzedawca ma również prawo zwrócić świadczenie przekazane kupującemu już przy zwrocie towaru przez kupującego lub w inny sposób, jeśli kupujący się na to zgodzi i nie spowoduje to dodatkowych kosztów dla kupującego. Jeśli kupujący odstępuje od umowy sprzedaży, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu otrzymanych środków pieniężnych kupującemu przed tym, jak kupujący zwróci towar lub udowodni, że wysłał towar do sprzedawcy.

4.5 Prawo do odszkodowania za szkody powstałe na towarze sprzedawca ma prawo jednostronnie potrącić z roszczeniem kupującego o zwrot ceny zakupu.

4.6 Do momentu odbioru towaru przez kupującego sprzedawca ma prawo w każdej chwili odstąpić od umowy sprzedaży. W takim przypadku sprzedawca zwróci kupującemu cenę zakupu bez zbędnej zwłoki, bezgotówkowo na konto wskazane przez kupującego.

4.7 Jeżeli razem z towarem kupujący otrzyma prezent, umowa darowizny między sprzedawcą a kupującym jest zawarta z warunkiem rozwiązującym, że w przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży przez kupującego, umowa darowizny dotycząca takiego prezentu traci moc, a kupujący jest zobowiązany zwrócić sprzedawcy również otrzymany prezent wraz z towarem.

5 TRANSPORT I DOSTAWA TOWARU

5.1 W przypadku, gdy sposób transportu jest uzgodniony na podstawie szczególnego żądania kupującego, kupujący ponosi ryzyko i ewentualne dodatkowe koszty związane z tym sposobem transportu.

5.2 Jeżeli sprzedawca na podstawie umowy sprzedaży jest zobowiązany dostarczyć towar do miejsca wskazanego przez kupującego w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany odebrać towar przy dostawie.

5.3 W przypadku, gdy z przyczyn leżących po stronie kupującego konieczne jest wielokrotne dostarczanie towaru lub dostarczenie go w inny sposób niż wskazano w zamówieniu, kupujący jest zobowiązany pokryć koszty związane z wielokrotnym dostarczaniem towaru, tj. koszty związane z innym sposobem dostawy.

5.4 Przy odbiorze towaru od przewoźnika kupujący jest zobowiązany sprawdzić nienaruszalność opakowań towaru i w przypadku jakichkolwiek uszkodzeń niezwłocznie zgłosić to przewoźnikowi. W przypadku stwierdzenia uszkodzenia opakowania świadczącego o nieuprawnionym wniknięciu do przesyłki kupujący nie musi odebrać przesyłki od przewoźnika.

5.5 Inne prawa i obowiązki stron przy transporcie towarów mogą być regulowane przez szczególne warunki dostawy sprzedawcy, jeśli zostały wydane przez sprzedawcę.

6 PRAWA Z WADLIWEGO WYKONANIA

6.1 Prawa i obowiązki stron umowy dotyczące praw z wadliwego wykonania regulują odpowiednie powszechnie obowiązujące przepisy prawne (w szczególności postanowienia § 1914 do 1925, § 2099 do 2117 oraz § 2161 do 2174 kodeksu cywilnego oraz ustawa nr. 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, w brzmieniu późniejszych przepisów).

6.2 Sprzedawca odpowiada kupującemu, że towar przy odbiorze nie ma wad. W szczególności sprzedawca odpowiada kupującemu, że w momencie, gdy kupujący odebrał towar:

  • 6.2.1 towar ma właściwości, które strony ustaliły, a w przypadku braku ustaleń, ma takie właściwości, które sprzedawca lub producent opisał lub które kupujący oczekiwał w zależności od charakteru towaru i na podstawie reklamy prowadzonej przez nich,
  • 6.2.2 towar nadaje się do celu, który sprzedawca wskazuje dla jego użycia lub do którego towar tego rodzaju jest zwykle używany,
  • 6.2.3 towar odpowiada jakością lub wykonaniem uzgodnionemu wzorcowi lub próbce, jeśli jakość lub wykonanie zostały określone na podstawie uzgodnionego wzorca lub próbki,
  • 6.2.4 towar jest w odpowiedniej ilości, miarze lub wadze
  • 6.2.5 a towar spełnia wymagania przepisów prawnych.

6.3 Postanowienia zawarte w art. 7.2 warunków handlowych nie mają zastosowania do towarów sprzedawanych po niższej cenie z powodu wady, dla której ustalono niższą cenę, do zużycia towaru spowodowanego jego normalnym użytkowaniem, do towarów używanych w odniesieniu do wady odpowiadającej stopniowi użycia lub zużycia, które towar miał przy odbiorze przez kupującego, lub jeśli wynika to z natury towaru.

6.4. Kupujący ma prawo zgłosić roszczenie z tytułu wady, która wystąpi w towarze konsumpcyjnym w ciągu 24 miesięcy od odbioru.

6.5. Roszczenia z tytułu wadliwego wykonania kupujący zgłasza sprzedawcy w siedzibie lub miejscu prowadzenia działalności. Za moment zgłoszenia reklamacji uznaje się moment, w którym sprzedawca otrzymał od kupującego reklamowany towar.

6.6. Inne prawa i obowiązki stron związane z odpowiedzialnością sprzedawcy za wady mogą być regulowane przez regulamin reklamacji sprzedawcy.

7 INNE PRAWA I OBOWIĄZKI STRON UMOWY

7.1 Kupujący nabywa własność towaru po zapłaceniu całej ceny zakupu towaru.

7.2 Sprzedawca nie jest związany żadnymi kodeksami postępowania w stosunku do kupującego w rozumieniu postanowienia § 1826 ust. 1 lit. e) kodeksu cywilnego.

7.3 Pozasądowe rozpatrywanie skarg konsumentów zapewnia sprzedawca za pośrednictwem adresu elektronicznego info@goodglass.cz. Informację o rozpatrzeniu skargi kupującego sprzedawca wyśle na elektroniczny adres kupującego.

7.4 W przypadku, gdy między sprzedawcą a konsumentem powstanie spór konsumencki z umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług, który nie uda się rozwiązać w drodze wzajemnej zgody, konsument może złożyć wniosek o pozasądowe rozwiązanie takiego sporu do właściwego podmiotu zajmującego się pozasądowym rozwiązywaniem sporów konsumenckich, którym jest Czeska Inspekcja Handlowa, z siedzibą przy Štěpánská 567/15, 120 00 Praga 2, IČ: 000 20 869, adres internetowy: https://www.coi.cz. Platforma do rozwiązywania sporów online znajdująca się pod adresem https://ec.europa.eu/consumers/odr może być wykorzystywana przy rozwiązywaniu sporów między sprzedawcą a kupującym z umowy sprzedaży.

7.5 Sprzedawca ma prawo do sprzedaży towarów na podstawie zezwolenia na prowadzenie działalności gospodarczej. Kontrolę działalności gospodarczej przeprowadza w ramach swoich kompetencji odpowiedni urząd ds. działalności gospodarczej. Nadzór nad obszarem ochrony danych osobowych sprawuje Urząd Ochrony Danych Osobowych. Czeska Inspekcja Handlowa sprawuje w określonym zakresie m.in. nadzór nad przestrzeganiem ustawy nr. 634/1992 Dz.U., o ochronie konsumentów, w brzmieniu późniejszych przepisów.

7.6 Kupujący tym samym przejmuje na siebie ryzyko zmiany okoliczności w rozumieniu § 1765 ust. 2 kodeksu cywilnego.

8 OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

8.1 Ochrona danych osobowych kupującego, który jest osobą fizyczną, jest zapewniana na podstawie ustawy nr. 101/2000 Dz.U., o ochronie danych osobowych, w brzmieniu późniejszych przepisów.

8.2 Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych: imię i nazwisko, adres zamieszkania, numer identyfikacyjny, numer identyfikacji podatkowej, adres e-mail oraz numer telefonu (zwane dalej łącznie „danymi osobowymi”).

8.3 Kupujący wyraża zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez sprzedawcę w celu realizacji praw i obowiązków wynikających z umowy sprzedaży. Jeśli kupujący nie wybierze innej opcji, zgadza się na przetwarzanie danych osobowych przez sprzedawcę również w celu przesyłania informacji i komunikatów handlowych do kupującego. Zgoda na przetwarzanie danych osobowych w pełnym zakresie zgodnie z tym artykułem nie jest warunkiem, który sam w sobie uniemożliwiałby zawarcie umowy sprzedaży.

8.4 Kupujący przyjmuje do wiadomości, że jest zobowiązany do podawania swoich danych osobowych (przy rejestracji, przy zamówieniu z interfejsu sklepu) poprawnie i prawdziwie oraz że jest zobowiązany niezwłocznie informować sprzedawcę o zmianach w swoich danych osobowych.

8.5 Przetwarzaniem danych osobowych kupującego sprzedawca może powierzyć osobie trzeciej, jako podmiotowi przetwarzającemu. Oprócz osób transportujących towar, dane osobowe nie będą przekazywane przez sprzedawcę osobom trzecim bez wcześniejszej zgody kupującego.

8.6 Dane osobowe będą przetwarzane przez czas nieokreślony. Dane osobowe będą przetwarzane w formie elektronicznej w sposób zautomatyzowany lub w formie papierowej w sposób nieautomatyczny.

8.7 Kupujący potwierdza, że podane dane osobowe są dokładne i że został poinformowany, że jest to dobrowolne udostępnienie danych osobowych.

8.8 W przypadku, gdy kupujący uważa, że sprzedawca lub podmiot przetwarzający (art. 8.5) przetwarza jego dane osobowe w sposób naruszający ochronę prywatności i życia osobistego kupującego lub w sposób niezgodny z prawem, w szczególności gdy dane osobowe są niedokładne w odniesieniu do celu ich przetwarzania, może:

  • 8.1.1 poprosić sprzedawcę lub podmiot przetwarzający o wyjaśnienie,
  • 8.1.2 żądać, aby sprzedawca lub podmiot przetwarzający usunął taki stan rzeczy.

8.9 Jeśli kupujący poprosi o informację na temat przetwarzania swoich danych osobowych, sprzedawca jest zobowiązany do przekazania tej informacji. Sprzedawca ma prawo za udzielenie informacji zgodnie z poprzednim zdaniem żądać odpowiedniej opłaty, nieprzekraczającej kosztów niezbędnych do udzielenia informacji.

9 WYSYŁANIE KOMUNIKATÓW HANDLOWYCH I PRZECHOWYWANIE PLIKÓW COOKIES

9.1 Kupujący wyraża zgodę na otrzymywanie informacji związanych z towarami, usługami lub działalnością sprzedawcy na elektroniczny adres kupującego oraz na otrzymywanie komunikatów handlowych od sprzedawcy na elektroniczny adres kupującego.

9.2 Kupujący wyraża zgodę na przechowywanie tzw. cookies na swoim komputerze. W przypadku, gdy zakupy na stronie internetowej mogą być dokonywane, a zobowiązania sprzedawcy wynikające z umowy sprzedaży mogą być realizowane bez przechowywania tzw. cookies na komputerze kupującego, kupujący może w każdej chwili odwołać zgodę wyrażoną w poprzednim zdaniu.

10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE

10.1 Jeśli relacja wynikająca z umowy sprzedaży zawiera element międzynarodowy (zagraniczny), strony ustalają, że relacja ta podlega prawu czeskiemu. Niniejsze nie narusza praw konsumenta wynikających z powszechnie obowiązujących przepisów prawnych.

10.2 Jeśli któreś z postanowień warunków handlowych jest nieważne lub nieskuteczne, lub stanie się takie, w miejsce nieważnych postanowień wejdą postanowienia, których sens jest jak najbardziej zbliżony do nieważnego postanowienia. Nieważność lub nieskuteczność jednego postanowienia nie wpływa na ważność pozostałych postanowień.

10.3 Umowa sprzedaży wraz z warunkami handlowymi jest archiwizowana przez sprzedawcę w formie elektronicznej i nie jest dostępna.

10.4 Dane kontaktowe sprzedawcy: adres do doręczeń: GoodGlass s.r.o, siedziba: Anenská 58/26, Brno, kod pocztowy 602 00, adres e-mail: hello(@)mygoodways.com.

W Brnie dnia 30. 11. 2017

Johan Nilsson